E-õppija käsiraamat

Osalemine e-rühmatöös

Veebipõhiselt toimuv rühmatöö eeldab erinevate veebikeskkondade kasutamist suhtlemiseks, ühisloomeks, failide haldamiseks, töö esitamiseks jne.

Veebipõhine rühmatöö koosneb tavaliselt erinevatest etappidest ja eeldab erinevate veebikeskkondade kasutamist sõltuvalt eesmärgist: , , , töö esitamine jne. Õppejõud võib kõik vajalikud ise välja valida ja seadistada ning anda sellest rühmatöö õpijuhises täpselt teada. Võib aga juhtuda, et rühm saab ise otsustada, millistes keskkondades toimetab. Küll aga võivad vajalikuks osutuda: juhised rühmadesse jaotumiseks (kas jaotab õppejõud või arvuti või õppijad ise, kus, milliseks ajaks, milliste kriteeriumide alusel); sisulised juhised (ülesande eesmärgid ja kirjeldus); rühmatöö ning hindamise kriteeriumid ja osalemise nõuded (sh tööks planeeritud aeg).

Soovitused rühmatöös osalemiseks:

  • Püüa sundida end õigel ajal tööd alustama ja lõpetama.
  • Kui oled ajahädas, informeeri oma rühmakaaslasi ette, mitte tagantjärele.
  • Loe tähelepanelikult läbi õppematerjal, millel ülesanne baseerub.
  • Loe tähelepanelikult läbi juhised.
  • Kontrollige, kas kõik on rühmas ühtemoodi ülesandest aru saanud – kirjuta/ütle enda rühmakaaslastele, mida te sinu arvates peaksite edasi tegema.
  • Leppige rühmas kokku osaülesanded ja tähtajad.
  • Julgusta oma rühmakaaslasi ja vajadusel juhenda neid.
  • Vajadusel (ka ülesande täpsustamiseks) küsi abi/nõu kursuse juhendajalt või tuutorilt.
  • Ärge kalduge rühmas teemast kõrvale – vajadusel tee rühmakaaslasele asjakohane märkus või suuna teda küsimusega.
  • Kasutage rühmas suhtlemiseks erinevaid/sobivaid vahendeid: asünkroonseid ja sünkroonseid.
  • Suhtu kriitiliselt loetud ja kuuldud informatsiooni, mitte kirjutajasse ja ütlejasse.
  • Keskendu parima lahenduseni jõudmisele, mitte võidule.
  • Julgusta kaasõppijaid oma mõtteid avaldama, et koguda võimalikult palju vajalikku infot.
  • Kuula ära kõigi ideed, isegi kui ise nendega nõus ei ole.
  • Kui kellegi mõte jääb arusaamatuks, küsi üle või palu täpsustada.
  • Püüa mõista mõlema poole seisukohti.
  • Ole valmis muutma oma isiklikku seisukohta, kui tõendid näitavad selgelt vastupidist.

Õppijad saavad videokohtumisteks, ühisloomeks ja failide haldamiseks kasutada Teamsi. Õppejõud võib olla Moodle’i e-kursuse liidestanud Teamsiga ning siis lisatakse sind kursuse Teamsi töörühma auromaatselt. Kui õppejõud ei ole e-kursust Teamsiga liidestanud, siis on õppijatel võimalik Teamsi kasutada iseseisvalt, lisades kaasõppijad ise Teamsi töörühma liikmeks. Samuti võib õppejõud rühmade jaoks luua ja seadistada videoaruteludeks BBB ruumid. E-kursusel Moodle’is võib olla rühmatööks loodud privaatsed rühmafoorumid (saab suhelda tekstipõhiselt ja vahetada faile), rühmaviki (ühise teksti loomine), ülesanne.

Soovid saada kohest tagasisidet või vastuseid enda küsimustele? Selleks sobib näiteks Mentimeter (https://www.mentimeter.com/). Sli.do (https://www.sli.do/) abil saad lasta jooksvalt küsimusi või kommentaare esitada ning viia läbi lühiküsitlusi. Ajurünnakuks sobib ka Tricider (https://www.tricider.com/). Soovid, et osalejad kirjutaksid midagi ühisele veebitahvlile – näiteks tutvustaksid ennast või teeksid ajurünnaku või rühmitaks oma mõtteid või kogemusi? Veebitahvliks sobib Padlet (https://padlet.com/). Üksi või rühmatööna mõistekaardi tegemiseks võib kasutada veebirakendust Coggle.it (https://coggle.it/).  Et veebiaadresse lühendada kasuta nt veebirakendust Bitly (https://bitly.com/) või veelgi parem (just nutitelefonide puhul) on tekitada veebilehekülgedest QR koodid nt lehel QR Code Generator (https://www.the-qrcode-generator.com/).

Juhendid

Kontakt ja abi

Tehniliste probleemide ja küsimuste korral võta ühendust oma valdkonna õppedisaineriga (vt https://ut.ee/et/opetamisoskuste-konsultandid-oppedisainerid) või kirjuta aadressil eope@ut.ee. Sisulistes ja korralduslikes küsimustes aitab kursuse õppejõud.